اعضای شورای اسلامی شهر تبریز با تصویب لایحه دو فوریت کمیسیون ترافیک بر ضرورت حرکت قطار تهران به تبریز در محدوده شهر تبریز از زیر زمین تاکید کردند.

به گزارش نبض سخن،در هشتاد و سومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تبریز  اعضا با اکثریت آرا ضمن رد طرح تعویض شده ورزارت راه و شهرسازی در خصوص قطعه ۱۰ قطار میانه به تبریز،طرح فعلی را کاری کارشناسی نشده و به ضرر تبریز دانستند.
رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل وترافیک شورای اسلامی کلانشهر تبریز با بیان اینکه طرح کنونی وزارت راه مبنی بر حرکت قطار بر روی زمین از کنار اتوبان کسایی مشکلات شهرسازی و محیط زیستی بسیای دارد گفت: اگر طرح دو خطه قطار تبریز- میانه در تبریزبه صورت رو زمینی اجرا شود، ضمن تحمیل هزینه های کلان ، منطقه ای شبیه جوادیه تهران را پدید خواهد آورد که مشکلات اجتماعی بسیاری را در پی خواهد داشت.
محمد اشرف نیا گفت: در طرح پیشنهادی شورای شهر تبریز قطار بعد از توقف در ایستگاه خاوران به وسیله ۳ تکه تونل به مجموع ۹ کیلومتر ، در ترمینال با قطار شهری تبریز متصل شده و در نهایت به ایستگاه فعلی راه آهن خواهد رسید.
وی تاکید کرد:طرح پیشنهادی در مقایسه با پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی ضمن اینکه  هزینه ای به مراتب پایین تر دارد  مشکلات ایجاد شده در طرح کنونی رو ندارد.

رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل وترافیک شورای اسلامی کلانشهر تبریز یادآور شد:در صورت اجرای پیشنهاد شورای شهر تبریز با اتصال خط قطار تهران به تبریز به خط ۳ مترو تبریز که در محدوده فرودگاه  بین المللی تبریز به ترمینال مرکزی این شهر قرار دارد می تواند حمل و نقل چندگانه را در تبریز به وجود آورد.

در ابتدا مقرر شده بود قطار تهران تبریز بعد از توقف در ایستگاه باسمنج به وسیله ایستگاه مشترک با قطار شهری تبریز در ائل گلی به وسیله خطوط مترو تبریز به راه آهن تبریز متصل شود که با تغییر مدیریت در یکی از معاونت های راه آهن جمهوری اسلامی ایران طرح تغییر و به صورت ساخت در روی زمین تغییر یافته است که با مخالفت کارشناسان و مسئولان شهری تبریز مواجه شده است.

 

اشتراک این خبر در :